Cerai

Kakak naik pelik. Alkisahnya housemate kakak ni beberapa hari lepas balik kampung kat Kelantan. Urgent matter katanya. Rupa-rupanya parent dia bercerai. Yang meng’shocking’kan kakak ialah parent dia tu dah tua bangka you’olls. Takkanlah dah tua-tua pun nak bercerai jugak. Habiskanlah masa tua tu ngan bermesra suami isteri sambil melakukan ibadah. Matila mak!

Kakak taknak buat spekulasi tentang punca perceraian tu. Nanti kakak terjahatkan diri sendiri pulak. Lebih baik tanya empunya badan bila dia balik KL nanti. Tapi sayang rumahtangga yang dah dibina bertahun-tahun berkecai ketika kubur dah mula memanggil-manggil nama.

Terus…. kakak teringat kisah jiran kakak kat kampung dulu. Sama la juga kesnya, dah tua bangka nak mampus, bercerai pulak sebab si lakinya tu gilakan anak dara muda. Motif anak dara tu nak kat lelaki tu, dah tua, bukannya berharta. Nak mainpun tak tahulah ciknek leh naik atau tak. Silap haribulan meninggal time tengah main. Innalillah. Eh, jauh melalut dah ni. Walau bagaimanapun kakak simpati pada nasib kawan kakak tu. Semoga keluarganya teutama ibu-bapanya kembali hidup aman bahagia.

~ by adriananatasya on March 17, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: