Sessi Kaunselling Datang lagi

Ini adalah satu ruangan yang dah lama kakak tak buat kat dalam blog ni. So sekarang kakak rasa amat bertuah untuk menyambung semula segmen yang tak seberapa nak populer ni. So kalau you’olls rasa ada masalah yang mencengkam dada whateverrrr boleh habaq kat kakak ye. Samaada melalui chatbox, komen ataupun email di lara_audy@yahoo.com. Kakak akan cuba untuk menolong menyelesaikannya-dengan bantuan kawan-kawan kakak yang sama jugak tak sberapa nak populerr tieww…


D (bukan nama sebenar) menaruh hati pada junior kolejnya, H (bukan nama sebenar). Sejak hari pertama terlihat H, D memang sudah menaruh hati. Angan-angan dipasang supaya dia ditakdirjodohkan dengan H. Bagi D, H memiliki keistimewaan yang tiada pada orang lain.

Tetapi, kekalutan bermula apabila D mendapati H adalah adiknya, yang tidak pernah ditemui sejak bertahun yang dahulu. Perasaan taruh hati D pada H mulai pudar. Dia malu pada kawan-kawan yang suka mengejek.Tapi dalam diam dia masih meminati H.

Baru-baru ini di satu perlawanan futsal, tanpa disedari D rupa-rupanya duduk bersebelahan dengan H. Kawan-kawan D mula mengejek..” D!! kau duduk sebelah adik kau ke?” Malu dan berang dengan soalan tersebut. D lantas menjawab ” Dia bukan adik aku lah!” Sebenarnya D tidak bermaksud untuk berkata sedemikian. H yang mendengar mungkin sedikit kecewa kerana dia sendiri berharap agar dapat mengenali abangnya. D dengan lebih rapat.

Jadi untuk membicarakan perkara ini. saya menjemput seorang tetamu iaitu Toh Puan Seri Kencana Seri Dewi, seorang pakar motivasi yang tidak asing lagi.

S – Assalamualikum puan, terima kasih kerana sudi hadir.

J – Waalaikumsalam, sama-sama.

S – Jadi, pada pendapat puan, apakah yang menyebabkan perkara ini terjadi?

J – Secara logiknya, kita manusia ini tidak sempurna. Kita sentiasa tertarik kepada sesuatu yang indah. Mungkin juga inilah yang dikatakan cinta pandang pertama. I sendiripun dulu muda-muda macam tu juga. Asal nampak yang muka macam Hans Isaac..mulala puki I berair. Bila i tengok si H tu, memang I gelabah. Mak datokkk..besar batang dia… 8 inci kot. Dah berair lubang jubo I ni. So mestila si D ni tertarik kat si H. dahla hidung mancung. Fuhhh.. batang nallla… I rela menjadi adik ipar kepada D ( sambil tersenyum sinis)

S – Nampaknya D sedikit kecewa apabila mendapati H adalah adiknya.

J – Of courselah kan. Nak sumbang mahram ke? Tapi dari pengalan I, ini adalah faktor kepada sumbang mahram. Memiliki adik beradik yang 2000000 kali ganda menarik tertarik kau memang da bomb memang menyumbang kepada slah laku sumbang mahram. Macam baru-baru ni I ada menerima satu kes, di mana pasangan adik beradik ini, walaupun abangnya berkerja jauh di sarawak, tetapi setiap kali pulang beraya..mereka akan jadi seperti sepasang suami isteri. Rayapun dah nak dekat kan? So I nasihatkan ibu-bapa supaya berwaspada dengan anak-anak.

S – Kesimpulannya, apa yang harus D lakukan?

J – Bagi I senang je. Kumbang bukan seekor. Banyak lagi janz janz kendu kat dunia ni. Buat apala D nak tanggung risiko menyintai adik sendiri. Kat penjara tu berlambak janz yang boleh diambil secara free of charge. Buang masa je ngorat orang yang tak mungkin kita akan rasa batangnya. Lebih baik bagi kat I. Perbanyakkan amal, pergi ke stadium setiap minggu untuk menyaksikan futsal, I percaya lebih ramai janz yang akan tertarik kat D.

S – Baiklah puan Seri, terima kasih atas nasihat anda. Semoga D akan mengambil iktibar.

J – Mudah mudahan…


Terima kasih diucapkan kepada Toh Puan Seri Kencana Seri Dewi kerana sudi membantu Adik D menyelesaikan masalahnya yer…

~ by adriananatasya on March 31, 2008.

2 Responses to “Sessi Kaunselling Datang lagi”

  1. x pecah lobang langsung la…

  2. amboii..seksinye yangg..hehe..
    skali angin tiup..????????hehee..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: