1957 Hati Malaya

Satu lagu yang akak minat nih, tetiba bakal dinyanyikan pulak oleh Stacy Sabtu ni. Mananya akak tak gembira. Lagu ni bagi akak ada unsur patriotik yang kuat. Part korus tu menunjukkan bahawa kita sebagai rakyat Malaysia yang merdeka tidak patut melupakan pengorbanan generasi terdahulu dalam usaha memerdekakan negara.

Akak tengok selama berlangsungnya AF dari musim pertama lagi, setiap pelajar yang mendapat tugasan lagu, yang asalnya dinyanyikan oleh diva-diva tersohor negara sukar nak ok. Maksud akak persembahan mereka ala kadar saja, malah tidak setanding penyanyi asal. Contohnya sewaktu Mama Rina menyanyikan lagu Anita Sarawak, Candy menyanyikan lagu Siti Nurhaliza dan Ikin menyanyikan lagu Sheila Majid. Macam tulah jugak yang jadi semasa farhan menyanyi lagu Biarlah Rahsia, walaupun mendapat tepukan gemuruh, tapi nyata dan jelas ada sumabang dalam nyanyian itu. Perkara sama juga berlaku di American Idol. Memang susah nak dapat kritikan yang baik kalau peserta tu menyanyikan lagu dari diva-diva hebat macam whitney ataupun Celine Dion. So akak harap-harap Stacy akan dapat membawakan lagu Hati ini sebaik mungkin. You Go Stacy!

~ by adriananatasya on April 29, 2008.

3 Responses to “1957 Hati Malaya”

  1. I pray hard 4 Stacy 2. Mcm akak kata lagu “Hati’ mempunyai unsur patriotik, the feel is extremely lain, kan? If she can do this very well…no..excellently in her own style…she will kaboom the whole m’sia.

  2. laura austin- yup.. akak memang harap dia akan dapat buat yang terbaik. sehebat datok siti.

  3. Harap stacy dapat menyelesaikan tugasan minggu ni kerana aku risau sangat dgn lagu CT ni…kebanyakkan yg nyanyi …X dapat lari dari lenggok Ct dan ada yg tetiba jadi mcm suara CT. Yg paling gerun…kalau kat kepala pengkritik dah set…lagu Ct…mesti org ikut suara CT

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: