TAG From AnisHayati – LIMA PERKARA

Wah Adik Anis dah pandai tag akak yew??? Jagalah dia nanti. Hahaha. Takderla..akak gurau je. Best apa buat tag ni. Walaupun akak tak sekolah dah, tapi sesekali wat homework ni best jugak. Lima perkara pertama dalam hidupkiewwww… Here It Is:

SATU
Having a very wonderful and understanding family, especially my mom. Takderla kata abah tak best..abah lagi supportive. Tapi abah dah pergi ke rahmatullah seminggu sebelum Aidilfitri yang lalu. Hidup macam aku ni penuh dengan pandangan sinis masyarakat terutamanya melayu. Tapi aku pasrah ngan kehidupan aku. Jika ini jalan yang tepaksa aku pilih, akan aku jalani hingga ke gerbang terakhir. Wah! Puitis dah ni.

DUA
DUIT Poket Sendiri. Masa tu aku baru menjelajah Kotaraya KL. Aku kerja kat Restoran Berputar Seri Agkasa kat KL Tower. Time tu aku baru 18 tahun, lepasan SPM. Gaji pertama aku berjumlah RM750. Merasalah makan sepuas-puasnya, beli baju, mekap dan jalan-jaan. Pertengahan bula.. kondem terus. Makan maggie.

TIGA
RUMAHku syurgaku. Untuk dapat rumah yang ada sekarang ni aku terpaksa bekerja kerassss sekeras kerasnya. Tahun lepas dapat buat renovation whole house berjumlah RM9000. Besar ertinya tu. Aku sehari tak jenguk rumah rasa macam tajde nyawa. Aku memang jenis takleh tido kalau bukan dirumah sendiri. Susah sikit.

EMPAT
Telefon. Zaman akak dulu kat sekolah tak pakai HP lagi. Ini cerita yang agak lucu gak..HP pertama aku adalah NOKIA8250. Ala..butterfly tu. Tapi aku tak belipun. Aku jumpa kat tangga escalator kat Stesen Putra Dang Wangi. Sampai sekarang aku simpan lagi HP tu..tapi dah 3 kali kena repairla. Sekarang ni aku pakai 3 HP. Tapi butterfly tu kira pengalaman pertama aku la.

LIMA
HIGH HEELS. Kaedahnya..topik ni sesat kat sini. Masa aku tingkatan 2, saiz kaki aku saiz 5, so leh la muat kasut-kasut kakak aku. So aku belasahla kasut kakak aku. Bila dah dewasa sikit, da kaki pun dah bertukar jadi kaki dinosour… terpaksalah beli kasut sendiri. kaki aku saiz 71/5. Wa…. Tapi siapa berani lawan lumba ari ngan aku pakai kasut tumit tinggi? Sila angkat tangan!!!!

~ by adriananatasya on May 25, 2008.

One Response to “TAG From AnisHayati – LIMA PERKARA”

  1. TQ coz buat taq anis nih..
    hehehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: