Kampung

Hari ini sepatutnya aku balik kampung dengan kawan aku, tapi lastly dia terpaksa pergi Phuket pulak. Sedihnya perasaan dan sanubari ini. Kampung aku, bagi akulah tempat paling istimewa dalam dunia ni. Di situlah aku dilahirkan dan aku mebesar… sehingga sebesar saiz sekarang (*matilahh) dan di situlah bagi aku erti kedamaian yang sebenar. Sedihnya tak dapat balik kampung.

Ni lah kampung aku. Terletak di Tanjong Karang, Kuala Selangor, Selangor. Kira-kira satu jam dari Kuala Lumpur. Santeqqqqq tak? Huhu! Kalau dapat tengok sawah padi tu, hati tenang je. Tapi sekarang dah tak hujau. Gambar ni aku ambil beberapa bulan lepas. Sekarang mungkin sudah menguning, dan musim menuaipun tiba.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

~ by adriananatasya on June 21, 2008.

Leave a Reply

 
