Kawan Kah Ittew?

Kawan itu sepatutnya seorang yang sentiasa bersama kita tak kira susah atau senang. Dan kawan itu adalah orang kedua penting selepas keluarga. Itu yang aku belajar dahulu, maka jadi ikutan sehingga ke hari ini. Kerana itulah aku menghargai kawan. Dan cerita hari ini:

Pukul 7.00 pagi aku menrima misscall dari satu nombor berpangkal 0142******, dan aku sms kembali pada pukul 10.00 pagi, selepas bangun tidur [*haiyaakkkk]

Adriana : Boleh saya tahu siapa ni?

Akhirnya, pada pukul 2.00 petang [lagi siott lama dia reply] aku menerima jawapan.

Stranger : Riana, boleh tolong I tak? Tolong top up kat I RM 10.00. Urgent ni. Tengah kering giler ni. Tolongla! Nanti U tahu la siapa I.

Wah.. manyak santek muka kau? Dahlah aku tanya kau siapa kau tak jawab. Tetibe nak mintak top up kat mak. Sorry, I tak suka tolong stranger ni. Maka aku ngan berhemah pun jawabla [secara jujur]

Adriana : Sorry sangat. I pun tengah kering ni. Kan dah hujung bulan ni. Lagipun top-up Maxis kat kedai I dah habis ni. Serius. I tak tipu. Boleh I tahu U ni siapa?

See? I jujur bagi tahu. Memang top-up maxis kat situ dah out of stock. So takkan I nak melacur tepi tiang letrik untuk tolong dia top-up RM 10 tu khannn? Lagipun sah-sah I belum dapat gaji lagi. So how come I nak tolong?

Suddenly aku terima satu SMS:

Stranger : Macam tu lah kawan kan? Time susah semua taknak tolong. Takpelah Riana. Terima kasih banyak-banyak! Assalamualikum.

Aku sentap jap. Pandai lak dia bagi salam. Soalnya sekarang, aku tak dapat tolong. KLu boleh I cabut bulu-bulu roma yang ada kat badan I ni, celup ngan emas pastu jual, bolehlah I tolong U waktu zaman-zaman terdesak ni. Stranger tu tahu nama aku, sahlah dia memang kenal aku. So, kepada stranger ittew:


Hello!! Ko hengat ko cantek ke? Aku bukan taknak tolong kau. Tapi masalahnya aku TAK DAPAT NAK TOLONG? Ada mengerti? Aku hargai semua kawan-kawan aku. Aku sayang semua kawan-kawan aku. Tapi korang kene faham juga, bahasanya masalah itu tak kira manusia. Tak kira engkau atau aku, tetap akan ada masalah. Semua orang ada masa terdesak juga. Aku harap stranger gilakk ittew faham.


Kalau time aku mampu, InsyaAllah aku tolong. Tapi apa kan daya, aku pun tengah susah. So janganlah tuduh aku yang bukan-bukan. Huwaaaaa…!!!!

nuffnang_bid = “0664d5c2c552433d9e7333fe3909457a”;

~ by adriananatasya on July 31, 2008.

7 Responses to “Kawan Kah Ittew?”

  1. siapakah itew…

  2. mak tau mesti dia jantan yang pernah ko main dulu..biase lah jantan mmg camtu..ingat semua pondan ni kaki spedo ker…

  3. sian ko riana..mm sape jantan kaberet ittew??

  4. wah… gittewlah. time senang semua ngaku kawan. time susah.. takde sapa yg paham. ingat dia sorang je ke yg tgh susah.

  5. hehehe

    biasa lah tu

    klu dia ikhlaskan

    dia akn ckp sapa nama dia

    ni nama pun tak nk intro mcm mana nk tlg

    hehehe

    maybe hantu kot or SayFool (DSAI ) punya kes

    hehehe

  6. jgn layan org mcm tu riana…ska sgt nk mngmbil ksmpatan..buat2 urgent konon…xde keja nk mngepow org

  7. saper manusia tuh weh?
    aper ke bengong mintak memacam?

Leave a comment