Jiran Kieww

Ini kisah, kisah jirankiew. Biarlah kugelar Kiah Ronggeng. Kiah Ronggeng tinggal di tingkat bawah apartmentkiew. Kiah Ronggeng bersuamikan seorang Mat Bangla dan mempuanyai 4 orang anak lelaki yang suka membuat onar di tangga. Semalam anak-anaknya hampar karpet depan tangga sambil baring-baring dan makan. Orang yang nak turun naikpun jadi susah. Kemudian sampah sarap dibiarkan bertaburan di tangga. Kami penghuni di sini berdoa supaya Kiah Ronggeng boleh bersihkan. 1, 2, 3, 4 hari, keadannya tetap sama. Mujur ada cleaner yang datang memebersih seminggu sekali.

Kiah Ronggeng mulut puaka. Tiap kali ada lelaku hensem datang rumahku, dia akan canang satu daerah bahawa aku bawa jantan berzina dirumah. Mujur orang tak ambil kisah. Semasa polis datang rumah aku siasat kes kecurian, dia canang satu kampung konon kami penjenayah. Susah jadi ayam betina kokok sumbang. Bertelur tidak, kokok tak tentu arah.

Tangga apartmentku dah jadi pusat TASKA. Konon Kiah Ronggeng nak buat rumah macam Casa Impian. Cat dalam rumah sampai ke tangga. Penggunaan tiga warna sebagai warna rumah, hitam, merah dan hijau. Kat mana dia belajar? Universiti mana Kiah Ronggeng degree? Mau lihat bukti? Sila lihat tangga apartmenku. Inilah tingkat dimana Kiah Ronggeng tinggal. Dia fikir floor tu mak dia yang empunya agaknya.

~ by adriananatasya on August 5, 2008.

2 Responses to “Jiran Kieww”

  1. wakaaka lawa design kiah ronggeng tu

  2. Tu lah pasal… memang bodoh la Kiah Ronggeng ni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: