Pantun Lucah

Aku dapat pantun ni dari seorang budak, yang paste ntah dari mana. Budak ni sebenarnya tak tahupun apa yg dia paste ini, maksud aku pantun ini sesuatu gittew. Bila baca rasa nak pecah perot, biarpun dalam bahasa Indonesia. Lets berpantun uols!
apa itu dibalik sempak
bijinya dua palanya botak
jangan disentil jangan dijitak
biar gitu bisa bikin anak

Kain batik dipakai selendang
Di bawah pusar, daging berlubang.
Jangan pegang punya si Abang
kalo kena “si urat panjang”
Air setitik akan menjadi orang.

Daun sirih daun kelor,
apa isi di balik kolor,
satu pistol dua pelor,
buah kecapi rasanya kecut,
apa isi di dalam cancut,
dua bibir yang berambut lagi cemberut!

Jinak-jinak burung merpati
Lebih jinak burung lelaki
Burung merpati dipegang lari
Burung lelaki dipegang berdiri!

Seringgit sidua kupang,
Sendal jepit buatan Jepang.
Apa itu dibalik kutang,
lembek-lembek tidak bertulang.
Dipegang malah menantang,
bikin batang menjadi tegang

Pantun seorang istri kepada suaminya :
Burung pipit makan kedondong
Minta duit dong !
Suami-pun menjawab :
Burung pipit makan kedondong
Burungku dijepit dulu dong !

~ by adriananatasya on August 14, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: