Pergi Australia Ghupenyer!!

Aku sangat bosan minggu ini. Pertamanya aku bosan kerana tak jumpa bos aku yang hensem ittew. Kenapa aku mau jumpa bos aku? Sebab aku nak mintak half gaji aku yang sepatutnya dapat 15 haribulan yang lepas. Aku sangat tension. Rupa-rupanya bos aku berada di Aussie. Apa ke jadah dia di sana? Holiday katanya uols! Aku geram nieh. Tetiba menerima panggilan dari Australia. Aku hengat ada mat salleh nak berkenalan rupa-rupanya bos aku. Haiyakkkkk!!!! Sungguh tak kusangka, diam-diam ko pergi sana sebelum melangsaikan gaji aku. Huwaaaa!!!!! Tidakkah kau tahu aku ngah kekeringan sekarang ini? Dalam poket aku ni duit syiling banyakla… duit kertas non adooo! Dalam bank ader… tapi ittew untuk masa hadapan, dinch boleh digunakan. Cessss!!! Sungguh tidak adil, memang tidak adil. Aku sangat sedih!!!!


Gittew kan??? Sampai ke Australia ko pegi holiday??? Dahla gi holiday tak bagitaw. Haku hengat ko sakit ke? Melarikan diri dari polis ke? Hape ke? Rupa-rupanya ko tukar kertjaya jadi tukang mandi kanggaroo kat sana ek? Bertuah betull!!!


Entahlah.. aku memang moody mengalahkan orang period sekarang ni. Semalam balik rumah aku tengok housemate vudus aku tu ngah khusyuk menengok tv. Pinggan pas dia makan berlonggok kat sinki. Aku dah malas nak cakap. Aku tukar baju dan terus tukar kerjaya jadi maid. Siap aku hempas-hempas lagipinggan tu. Yang plastik la… kalau kaca matilah hakoo! Tapi ittewlah.. nak ajar lembu lagi senang dari ajar manusia. Susah kalau housemate kiter ni jenis bongok dan tak paham bahasa melayu. Nak cakap bahasa apa lagi? Takkan bahasa siam kot? Ni nak dekat bulan puasa ni, aku nak tengok sikap lupa daratan, bangga diri dan tamak haloba dia tu tahap mana. Macam mana time berbuka puasa? Adakah dia akan makan dalam bilik? Harharhar! Lantak dia lah. Sabar… sabar…


~ by adriananatasya on August 21, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: