Perang Bermula

Dengan ini aku isytiharkan perang dengan Megat. Me tak salah okay! Sampai bila mak nak berperang dengan dia.. tak taulah. Maka sekarang mak harus memulakan taktik baru untuk menandingi kehebatan Megat. Hebat ke?? Ooppsss. So mak nak senaraikan kelebihan dia yang mak perlu tandingi. Mak perlu tahu selok belok untuk menjadi sehebat dia, supaya mak tak terpinggir nanti.

  • Mencari X Factor dalam diri mak. Mak tau megat ada kelebihan iaitu tetek yang agak besar ibarat mak Pamela Anderson ittew. Dinch perlu letak tisu bagai. Kalau mak siap boleh letak handphone dua buah lagi. Biasalah nasi lemak RM 1.00 macam Cik Temah juga. Gambar di atas adalah gambar berpuaka milik Megat yang biasa digunakannya untuk ber mms dengan anak-anak ikan.

  • Cari dukun atau pawang yang boleh ajar mak mandrem untuk mendapatkan anak ikan 10 orang untuk semalaman sahaja. mak tak tau ilmu apa Megat pakai sampai dia boleh mengorat anak ikan dengan hanya melibaskan rambutnya yang gojess ittew. Mungkinkah dia pakai mandrem Siam memandangkan rumah dia dekat dengan Thailand? Laku sungguh dia sampai mak boleh tercampak ke dalam lombong kat Puchong Prima tu tiap kali mak berjalan ngan dia. Anak ikan langsung tak pandang mak walaupun mak bermekap 5 inci tebalnya. Gambar di atas hanya hiasan. Matila mak cencored tak abiss.

  • Biarpun handphone mak sekadar cap ayam, tapi mak yakin mak boleh tabur kredit kat anak-anak ikan lebih banyak dari Megat. Kalau Megat tabur RM 5.00 sehari untuk seorang anak ikan mak akan up kepada RM 15.00 untuk anak-anak ikan mak yang tak seberapa. Mak juga akan belajar buat phonesex yang paling class di dunia ini dan berphonesex ngan anak ikan tanpa mengira waktu. Megat sekarang dah pandai 3g ngan anak ikan, so mak pun kene 3g gak la. Lagi satu, pasni kalau mak jenjalan umah kengkawan mak, mak akan buat-buat pinjam handphone diorang dan curi segala nombor anak ikan dalam tu. Mak nak ikut sejibikkkk cara Megat.

  • Jika megat baca Bismillah sebelum main, mak akan cuba untuk nyanyi lagu Negaraku sebelum main. Yelah.. tengok ciknek berdiri kan.. kenela nyanyi lagu Negaraku sebagai menghormati bende yang berdiri ittew. Mak tak berani baca Bismillah uols, takut mak kene panah petir. Tak pasal-pasal muka mak masuk Majalah Mastika.

  • Last sekali mak nak belajar jadi berani mampos tak mengira waktu dan ketika. Kalau Megat selamba badak je pakai baju transperent naik bas Metro pergi KL, mak pun kenela pakai lebih dasyat dari dia. Ooppss, mak lupa. Megat kan pernah jadi runway model masa kat Denmark dulu. Dengar kata dia catwalk kat sebelah Giselle Bundchen masa pertunjukan fesyen dulu. Walaupun Megat konfident keluar tanpa mekap (natural beauty katanya) mak juga akan berusaha mencantikkan muka mak tanpa bahan-bahan kosmetik. Tanamkan azam dalam jiwa bahawa alat-alat kosmetik itu mengandungi bahan kimia yang berbahaya. Kalau ko pakai muka ko akan bertukar macam langsuir yang dipanah petir. So kita mulakan secepat mungkin. Cantik atau tidak muka kita kalau tak pakai mekap, amalkan konsep Redah Je.

So awas ye Cik Megat. Pas ni mak pasti lebih glemer dan terulung dari kau. Kau nak kongker kangar tu mak tak kisah. Puchong mak punya. Kita tengok sapa lagi hebat nanti.

~ by adriananatasya on November 13, 2008.

3 Responses to “Perang Bermula”

  1. miakakakakakaka…
    adeh riana…
    nie perang betol ke perang main??

  2. wakakakakakakakaakkaakkakakakaka… adoi..!!! senak usus ngan pankreas aku weh!!!!

  3. perang betul wei… mana leh. dia dash burukkan nama aku! huhuhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: