CARA BETUL JAWAB TELEFON

“Sebenarnye cara menjawab telefon yang kita amalkan adalah salah, dan kebanyakannya sama. Terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul? Jadi disini kita akan cuba untuk menukarkan jawapannyea (Taklah korang boring sangat kalau jadi operator khann?)

1. Soalan: Haloo, may i speak to Bedah please?
Jawapan: Maap. Sini bukan balai polis.

2. Soalan: Haloo, siapa disana?
Jawapan: Ntah. Saya kat sini, mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: Haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: Nak cakap cakap je ler. Buat ape tanye saya.

4. Soalan: Haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: Maap cik, nombor tak boleh disambung, hanya boleh dicampur.

5. Soalan: Haloo, mak ade rumah?
Jawapan: Mak takde rumah. Bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: Haloo Timah, buat ape tu?
Jawapan: Kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: Boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: mMaap. Nombor yang anda dail tidak mahu memberikan
perkhidmatannye… Terima kasih.

8. Soalan: Haloo, tolong panggilkan Samad. Saya nak bercakap dengan dia.
Jawapan: Sila panggil sendiri. Saya sibuk. Maap

9. Soalan: Halloo……
Jawapan: Haloo. Pusat sakit mental disini. Anda ingin mendaftar?

10. Soalan: Haloo, saya nak tumpang bertanya…
Jawapan: Maap. Ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: Haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: Sila dail sekali lagi. Kalau saya masih menjawab betul le
tu.

12. Soalan: Assalammualaikum…
Jawapan: Waalaikummussalam.. (tupp!.. terus letak tepon. Salam kite
wajib jawab)

~ by adriananatasya on January 7, 2009.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: